A l’exception de ce qui concerne les nombres « quatre » et « cinq », la tirade du Docteur reprend les considérations sur les nombres qu’avait formulées Cornelius Agrippa dans son De occulta philosophia (1533) (voir également « numero deus impari gaudet ») :
Ternarius numerus sacer, numerus perfectionis, numerus potentissimus […] unde canit Vergilius : « numero deus impari gaudet ». […] quare Aristoteles in principio sermonum De Coelo illum quasi legem vocat, secundum quam omnia disponuntur.
( éd. V. Perrone Compagni, New York, Brill, 1992, p. 260-261)
Dicitur etiam numerus laboris et servitutis : hinc in lege praeceptum erat sex diebus faciendum opus, sex diebus colligendum manna, sex annis seminanda terra.
(p. 271)
Dicitur quoque numerus beatudinis et requiei ; unde illud » O terque quaterque beati « , scilicet in anima et in corpore.
(p. 276)
Octonarium vero vocant Pythagorici numerum justitiae et plenitudinis : primum, quia primus omnium dividitur in numeros pariter pares, videlicet in quatuor.
(p. 283)
Novenarius numerus Musis sacer, coelestium sphaerarum divinorumque spirituum ordini adjumento ; hinc novem sunt sphaerae mobiles et secundum illas novem sunt Musae.
(p. 285)
Hic dicitur omnis numerus sive universus ; ab eo enim ultra non numeratur, nisi per replicationem, universosque numeros vel intra se implicat, vel per se suosque explicat multiplicando.
(p. 287)
Un autre texte de Cornelius Agrippa, le De incertitudine et vanitate scientiarum et artium (1530), est exploité dans Le Mariage forcé (« grammaire, poésie, rhétorique… »).